петък, 7 декември 2012 г.

Скалопини с гъбен сос и питка за здраве


Днес, видях коментара на Мария, която ме питаше, как се справям с всичко, готвене, снимки, публикации, работа, къща, семейство.
Искам да ви кажа, че живота ми тече на пълни обороти. Вярно е, че нямам малко дете и дъщеря ми е много самостоятелна, което до голяма степен ми дава свобода, освен това, работя за себе си, което ми дава възможност сама да разпределям времето си. И в допълнение ставам много рано, което ми дава и голяма преднина в деня.
Бързачка съм, емоционална съм и искам всичко сега, веднага! Не искам да пропускам нищо от живота! Имам моменти, когато се изморявам, забавям темпото и решавам, че ще бъда друг човек, по бавен, да не си давам много зор, да не съм толкова емоционална и да съм по- скромна в желанията си и тогава Анджи ми казва:
- Мамо, не можеш да си такъв човек! Ти гориш, не можеш да тлееш!
И да, наистина е така, затова не се учудвайте, че понякога набирам сила и започвам да публикувам всеки ден, още повече, че това е моето хоби и аз го правя с голямо удоволствие!
Не се чудете и не мислете, че прегръдките и целувките са престорени, преувеличени- аз наистина ви уважавам, радвам се на всичко сътворено от вас и ви чета с голямо удоволствие и по този начин изказвам емоциите си!
Искам никой да не се чувства длъжен да чете и коментира това , което пиша и правя!
Знам колко забързано и натоварено е ежедневието на всички и не винаги имаш настроение и желание да пишеш, колкото и да ти харесва нещо.
Всички в къщи ме подкрепят и се радват на това, което правя, така, че когато има желание има и начини!
Лелеее, пак се отплеснах, айде да ви нахраня все пак:)



Свински скалопини с гъбен сос ала Жак Пепен

500 гр. свинско филе нарязано на тънки пържолки
3 филии стар хляб, без кората
50 гр. пармиджано
1 яйце
1 глава лук ситно нарязана
2 стръка пресен лук
2 скилидки чесън
десетина средни гъби
100 мл. бяло вино
сол, черен пипер, зехтин, масло


Нарязваме филето на малки парчета, поръсваме ги със сол и пипер и ги начукваме.
Блиндираме хляба и правим галета, която смесваме със ситно настърганото пармиджано, сол и пипер. В отделна купа разбиваме яйцето с щипка сол и пипер. В това ще топим месото.
В тиган сипваме зехтина и маслото и ги загряваме силно. Топим скалопините в яйцето, галетата и запържваме по минута и половина от всяка страна.
Подреждаме ги в чиния.
В същата мазнина, запържваме лука,чесъна,и гъбите. Заливаме с виното и готвим около 5 мин.
Заливаме скалопините със соса.




Не знам от къде е тръгнало начинанието да се приготвя питка за здраве, но инициативата много ми допадна! Видях я вече в няколко блога и аз се присъединявам с голямо удоволствие!
Пожелавам много здраве за Емо и Анджи, за всички близки и приоятели, за вас и както казват старите хора и" за баш душманите".
Заимствах питката от удивителната кулинарка и голям естет Дими!
Дими, благодаря за много точната рецепта и страхотно разяснение, относно направата и!

За пита сдиаметър 24 см.

600 гр. брашно
1 пак суха мая
2 яйца- единия жълтък за намазване
320 мл. прясно мляко
50 гр, маргарин
2 ч.л. сол
1 с.л. захар
сусамено и тиквено смляно семе



Замесете тесто от изброените продукти и го оставете да втаса.
Разделете го на 8 топки.Едната от тях, разточете на тънка кора. В средата на тавата, сложете  малка купичка и сложете кората върху нея. Подредете останалите топки около купичката, върху кората.Намажете всичко с жълтък, разрежете кората, така че за всяка топка да има крайче, което опънете и залепете върху топката. Оставете да втаса втори път, намажете с останалия жълтък, разбит с малко мляко и поръсете със сусама и тиквеното семе.
Печете в предварително загрята на 200C фурна.



Пожелавам ви хубав и разпускащ уикенд!