събота, 25 октомври 2014 г.

Агнешко с картофи и царска туршия


Днес се събудих с красотата на първия пухкав, бял и нежен сняг!
Веднага грабнах апарата и тръгнах по баирите. Вървя по така неочаквания бял килим и не мога да повярвам, че до вчера правех снимки на топлата и златна есен.
Вървя , а по мен валят малки, блестящи снежинки. Земята е бяла, небето е бяло, дърветата са бели, а по тях, като коледни играчки са накацали малки, настръхнали врабчета.
Протягам ръце и усещам, как нежните бели снежинки галят кожата ми и се разтапят от топлината им.
Тихо вали и те танцуват своя леден зимен танц!
Съзерцавам с възхищение заскрежените листенца. Всяко нежно връхче е с неповторима красота.



И ето ме там, на едно от най- красивите места в Банкя и пред мен изниква един възхитителен, тих кадър на мътната река, която разрязва красивата белота на зимната приказка.


Порадвах се, пощраках и хайде в къщи със зачервен нос и бузи, че работа ме чака.
В къщи е топличко и уютно и като начало си сипах една чаша червено вино, че да ми върви готвенето ( както не мога да пия, да се надявам, че няма да прегоря яденето:)


Туршийката я направих преди седмица и я публикувам сега, защото е готова точно за толкова.
Честно казано, не правя много зимнина, обаче без тази туршия не оставаме.
Едно, че е е с много мек вкус и друго, че става много бързо, не се слага в буркани и втасва за 6-7 дни. Обожаваме я и зимата караме почти само на нея. Като ми понамалее, слагам нова и след седмица имам пак. Относно агнешкото, мога да кажа, че докато не открих тази и рецептата за казан- мангал не можеха да ме накарат да го хапна. Тези две рецепти обаче, промениха отношението ми към това месо.
И така, ето и рцептите за тях.

Царска туршия


Продукти

за маринатата

1 л. вода
1 л. винен оцет "Кулинар"- задължително " Кулинар"
1 ч.ч. захар чашата е с вместимост 250 мл.
1 ч.ч. мед
3/4 ч.ч. сол
1 ч.ч. олио
черен пипер на зърна, 5-6 дафинови листа

зеленчуци- по ваш вкус

аз слагам

2 глави целина и десетина листа, 1 кг. камби, 2 килограма моркови, 2 кг. карфиол

Приготвяне

В голяма тенджера кипвам всички продукти за маринатата и разбърквам, да се разтопи всичко.
Почиствам, нарязвам и начупвам на средни парчета зеленчуците.
В нова пластмасова кофа, слагам зеленчуците, разбърквам ги, добавям десетина листа целина и заливам с врялата марината. След олколо 2-3 часа леко я натискам, затварям с капак и оставям на хладно място.
Това е, след 5 дни- до седмица имате много вкусна туршия.


Продукти за агнешкото- 4 порции

1 кг. агнешко месо
сол, червен пипер, черен пипер, сумак, сухамащерка, маточина, мента
1/4 ч.ч. олио
2 връзки пресен лук
1 връзка прясна мащерка
1 връзка прясна мента
1 ч.ч. червено вино

картофи


Приготвяне

Вземете месото и го нарежете леко горната му част на ромбоиди.


Смесете олиото и сухите подправки. Обелете картофите. Натрийте месото с олиото с подправките, сложете го в тавичка, наредете картофите около него, завийте месото с почистените и измити, но цели, лук, мента и мащерка.


Залейте с виното и долейте до горе тавичката с вода. Завийте хубаво с фолио и печете в предварително загрята фурна на 220C около два часа и половина. Поглеждайте от време на време да не изври напълно течността.
Извадете го, , махнете "завивката и сервирайте с картофките и туршийка или прясна салата, в компанията на хубаво червено вино и лютичко.


А сега за тези, които харесват моите снимки и виждането ми за света около мен ето и няколко красиви кадъра от днешния, красив, снежен ден!















10 коментара:

  1. Ех, каква красива приказка е при вас! И вкусна при това! :)
    Прегръдки от мен, Кате и пожелание за красива, уютна съботна вечер!

    ОтговорИзтриване
  2. Ох, че красота... Кате, все повече ти се възхищавам! Ама как умело боравиш с фотоапарата, браво!
    А храната... Е, бих отделила цял ден за такава вкусотия. Агнешко, че и с туршийка - царско ядене. :)
    Прегръдки и честит първи сняг!

    П.П. Макар да не ми се искаше още сега да вадим ботуши и якета...

    ОтговорИзтриване
  3. Аз не само харесвам снимките ти, аз ги обожавам! Толкова са красиви, въпреки, че ги видях във ФБ, то тук са прелестни! Ястието е много по мой вкус, Катенце, направо разкош! Честит първи сняг, Катенце!

    ОтговорИзтриване
  4. Чудесни рецепти , Кате!
    И прекрасни снимки!
    Аз съм в очакване да изгрее слънце :)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  5. При вас е винаги вкусно,красиво и уютно.

    ОтговорИзтриване
  6. Ей на това се казва гостоприемство ... първо те гощават хубавичко по български и после те извеждат на разходка :)
    Ястието ти е великолепно Кате, туршийката ми възбуди апетита а снимките ти наистина харесвам ... затова и честичко те посещавам :)
    Честит първи сняг!

    ОтговорИзтриване
  7. Много красота, контраст и колорит -
    страхотно съчетание, Кате!
    Прекрасни снимки, поздрави и хубава неделя.

    ОтговорИзтриване
  8. Много красива зимна Банкя, Кате! Снимките са страхотни! Ястието също изглежда уникално вкусно и много уютно описано всичко, и поднесено с такава топлина... Ах, и тази туршийка! :)

    ОтговорИзтриване
  9. Снимките ти са много хубави, Кате! Всичко е много хубаво!
    Туршийката и мен ме грабна, защото обожавам подобни.
    Поздрави и красива неделя!

    ОтговорИзтриване
  10. E tova e edna prekrasna jena otlichna fotogravka otlichna domakinq jalko che ne publikuva veche.

    ОтговорИзтриване