понеделник, 12 октомври 2015 г.

Спаначена крем супа с картофи и мента


Отдавна не бях правила нещо със спанак. Онзи ден на пазара имаше много хубав, пресен и реших да си купя.
Измих го, почистих го, сложих го в плик, в хладилника.



Днес, прибирайки се от работа, се чудех, какво да направя баница или супа и понеже от време на време "изтрещявам" и като слизам към София си купувам нещо от Макдоналдс, а днешния ден беше точно такъв, идеята за  супичката надделя.


 Е да си кажа  честно, никак не съжалявам, то идеята за баницата ще я осъществя съвсем скоро, защото милото много я обича.
Правила съм спаначена супа с фиде , която обожавам, с картофи не съм и за това днес я пробвах. Фантастична е хораааааааа....


Продукти

800 гр. спанак
1 глава кромид лук
1 кубче пикантина или корени за супа
4-5 средни картофа
сол, черен пипер и суха мента

За застройката

200 гр. кисело мляко
1 жълтък
2 с.л. царевично нишесте
малко вода


Приготвяне

Измивам и почиствам спанака от дръжките и листата от средната жилка.
В малко олио за кратко задушавам лука и пикантината, добавям спанака и като се свие, доливам студена вода около 1. 5 л. Кипвам супата и ври, около 15 мин. слагам обелените картофи нарязани на едро. Посолявам и подправям с черен пипер. Варя до готовност на картофите. Пасирам, и застройвам с един жълтък, разбит в половин кофичка кисело мляко, разредено с малко вода и нишестето. Застройвам супата, докато кипи и я оставям да ври олкол 5 мин. Подправя с малко стрита мента.


При поднасянето добавям кисело мляко. Фантастична е с крутони или хлебни пръчици.





8 коментара:

  1. Интересно ми е добавката на мента как се съчетава с другите продукти. Определено ще опитам! Научих и нещо ново - нишесте в застройката. Не напразно казват, че човек се учи докато е жив!
    Хубав седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тили, сгъстяването с нишесте го правя откакто свекито ми носи натурално от Бурса.
      А за ментата- количеството за тази супа трябва да е 1 равна кафена лъжичка, да не се прекалява.
      Аз много държа на правилната употреба на подправките, защото както са "черешката на тортата", така могат да развалят едно иначе перфектно приготвено ястие! А и важно е да харесваш и самата подправка- иначе няма как да ти хареса.
      Поздрави Тили и един прекрасен ден!

      Изтриване
  2. Обожавам! Като направиш баницата да ми пратиш и на мен, че и нея много обичам. С две думи - всичко спаначено!
    И аз видях пресен спанак на пазара в неделя, но не купих, защото имах други идейки.
    Тези дни ще проверя и дано има още. Чак започнах да съжалявам, че не съм взела.
    В това студено време само супичките спасяват!
    Поздрави и усмихнат ден, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Габи, аз го обожавам това време! Не веднъж съм казвала, че съм, като полято цвете:)))
      И аз обожавам супички и често ще виждаш такива през есента и зимата!
      Прегръщам те скъпа!

      Изтриване
  3. Обожавам супи ... особено такива кремести с крутони Кате :)
    Каквото и да кажа за твоята, ще е малко ... фантастична ще да е хораааа :) е точно и на място! И мента бих и сложила :)
    И какво представяне ... фантастично!
    Поздрав с прегръдка ;)

    ОтговорИзтриване
  4. Обожавам всякакви зелени ястия, а твоята супичка изглежда нежна и деликатна, а и обещава един интересен нов привкус. Записвам си я за проба, Кате.
    Благодаря, че сподели, мила!
    Прегръдки и хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  5. Къф Макдоналдс, кви пет лева?:)Гледай какво имаш пред теб- красота! Прегръдка, Кате!

    ОтговорИзтриване
  6. Разкошна ароматна супичка! Обожавам крем супи, но никога не съм ги застройвала с яйце и нишесте. Определено ще опитам!

    ОтговорИзтриване