събота, 7 декември 2013 г.

Пухкави, меки хлебчета и неочаквано запознанство


Не знам, как е при вас, но аз определено зимата виждам много цветно, просто защото абсолютно всички цветове изпъкват по ясно. Вчера, прибирайки се от работа, видях толкова красота и цвят, че цяла вечер бях в дива еуфория.
В Банкя има една малка артистична къща, която обожавам и всеки сезон, минавам да видя, как са декорирали верандата  и двора си. Снощи отново реших да мина и докато се радвах на красивите цветни шишета и купата с круши, излезе собственика  и любезно ме покани да вляза да снимам.



Бях очарована да разбера, че това е известния наш художник Димитър Яранов.


Честно казано, беше ми толкова неудобно, че така се натрапих, че не успях да снимам почти нищо, но с удоволствие ще поканя него и прекрасната му жена на гости и след това, ще приема любезната им покана да снимам дома им, който за мен е една голяяяяяма съкровищница имайки предвид това, че съм влюбена във всичко старинно, носещо духа на нашите предци.
А той определено има с какво да се гордее.
Когато се прибрах в къщи и споделих с дъщеря си, с кого съм се запознала, тя, чисто по детски ( все още:) извика- Мамооо, само да знаеш колко е готин и как го обожават всички в училище...
Е, да, като видях колко са общителни и естествени, няма начин някой да не ги хареса.
За сега спирам до тук, но обещавам, да ви покажа за какво става въпрос.
Ето и днешната рецепта за пухкави меки хлебчета, които са едни от най- любимите ми.


Продукти

900 гр. брашно
2 с.л. захар
1 с.л. сол
1 пак. суха мая за 1 кг. брашшно
250 мл. прясно мляко
250 мл. хладка вода
150 гр. маргарин
2 белтъка
2 жълтъка + 2 с.л. вода за намазване
сусам, маково семе и едра морска сол за поръсване.

Омесете тесто от изброените продукти и оставете да втаса. Втасалото тесто извадете върху набрашнена повърхност и разделете на топки, аз получих 16 бройки, (като разделих тестото на две, после още на две и така до 16 броя).
Оформете правоъгълни хлебчета, които оставете да втасат. Намажете ги с разбитите с вода жълтъци и поръсете със семената и солта. Аз направих с черен, бял сусам, сол и маково семе.
Печете в предварително загрята с вентилатор на 180C фурна, средна решетка до златисто кафяво или около 12- 15 минути.
Охладете върху решетка, завити с кърпа.



Ето и още малко кадри от съкровищницата!





Пожелавам ви чудесен, отпускащ и уютен уикенд!

7 коментара:

  1. Кате, и хлебчетата ти са чудни, както и запознанството! Очаквам с нетърпение продължението.
    Вълшебен ден! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Димитър Яранов е наистина прекрасен художник и с нетърпение
    ще чакам снимки :)
    Чудесни са хлебчетата, Кате.
    Единственото, което ме смущава е маргаринът, който избягвам.
    Не знам дали ще мога да го заменя!
    Прегръдка и хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  3. Кате,чудесни хлебчета и една прекрасна емоция си споделила с нас!Снимките са много уютни,с котето са ми любими и ще очаквам продължението!
    Приятен уикенд и на твоето семейство! :)

    ОтговорИзтриване
  4. Много красив и уютен дом! Прекрасно е да се запознаеш с такива личности! Много красиви снимки си направила, Катенце, дори и след вълнението, което те е обзело, пак си се справила блестящо! Хлебчетата са страхотно допълнение към всичката тази красота! Прекрасен уикенд!

    ОтговорИзтриване
  5. Катенце тебе няма как човек да не те покани да правиш каквото искаш с всичко...ти си като магнит мила.:) Страхотен разказ ,страхотно запознанство ,страхтони кадри отново. Хлебчетата ти са мечта ,пухкави и дъхави!
    Прегръщам те силно ...Поздрави на Емчо!

    ОтговорИзтриване
  6. Това е много хубаво, история с хлебчета и приказен герой! Прекрасни снимки! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  7. И аз съм влюбена в такива места! Толкова са ми зареждащи и ароматни! Обичам да ми ухае на старинност!

    ОтговорИзтриване