петък, 2 декември 2011 г.

Щолен-първият ми опит


Моят първи опит за щолен, се увенча с невероятен успех, като вкус на току що приготвен свръхароматен кекс:)
Изобщо обаче незнам, какво ще се случи с втория, който оставих да престои цяла нощ на решетка, а на сутринта го увих в свежо фолио и ще го оставя да отлежи до коледа.
В къщи всички много се смяха, как така ще отлежи до коледа, при положение, че този от снимката, беше разрязан, подложен на фотосесия и ометен за отрицателно време!
Но, вечерта, като им показах какъв камък е, всички останаха безкрайно изненадани от твърдостта му.
Е, сега, съм го сложила на видно място, без никакви притеснения, че някое крадливо и гладно мишле, ще започне да си чопли по мъничко:)
Ето и рецептата за този наистина невероятен кекс:

Продукти за тестото

600 гр. брашно
150 гр. захар
200 гр. маргарин стайна температура
1 пак. суха мая 7 гр.
250 мл. хладко мляко
2-3 стрити карамфилчета
1 к.л. индийско орехче
канела
щипка сол

За плънката

Нарязани сушени плодове по избор,плюс лимонови и портокалови корички,които приготвих по рецептата на Ели и овалях в захар.Общото количество на плодовете е 300 гр.
Два дни, преди да направя щолена, ги накиснах в амарето и в деня на приготвянето му, ги изцедих и овалях в две с.л. нишесте за да не залепват.

За намазване

100 гр. маргарин
пудра захар


Приготвяне

Смесих всички продукти и омесих гладко тесто, което оставих да втаса до удвояване на обема.
След втасването разстлах тестото с ръце, сложих плодовете и омесих хубаво.
Разделих на две, разточих на кора с дебелина 2 см. и прехлупих.
Единият от тях, сложих в продълговата форма за кекс, която предварително бях намазала с маргарин и набрашнила.
Другият има по типична форма за щолен,но него ще видите около коледа:)дори и да не стане нищо от него, ще ви го покажа:) все пак имам и някои неуспехи в кухнта:)))
Оставих ги давтасат отново и изпекох в предварително загрята на 180C фурна, средна решетка за един час,като след го наблюдавах и в момента, в който се запече отгоре, му сложих фолио и намалих на 160C.
Извадих го, намазах го обилно с маргарин и го поръсих щедро с пудра захар.
Това е!Както споменах по горе, нарязах го още топъл, нетърпелива да го пробвам и останах очарована!
Coming sooon щолен номер две:)))
Пожелавам ви разпускащи и хубави почивни дни:)



23 коментара:

  1. Кате, много обичам щолен. Миналата година нещо не ми се получи, но не се отказвам, тази година ще, се водя по твоята рецепта!

    ОтговорИзтриване
  2. Кате,
    ако си падам по някой от традиционните немски коледни сладкиши- това е този:-)Много, ама ммного приятен ти се е получил!
    Сега ме подсещаш да си го сложа в листата за Коледа;-)
    Пък ако стане-стане, ако не-ще си го хапна сама на тъмно:-)
    Иначе за провалите в кухнята:-) Преди два дни претърпях едно разочарование там, но пак ще го покажа след някой ден:-) Какво пък- не всеки ден нещата са красиви:-) Някога са само вкусни:-))

    Хубави почивни дни, Катенце;-)!

    ОтговорИзтриване
  3. Момичета,предупреждавам ви,че ако се водите по тази рецепта,гарантирам страхотен вкус на току шо приготвения щолен,но е и на чакащия коледа,за него допълнително;)))

    ОтговорИзтриване
  4. Какви хубави парченца си нарязала ,Катюша:)....много добре се е получил щолена ! Яла съм само купен от магазина ,но е сигурно че няма нищо общо с твоя ! Ще опитам и аз по рецептата ти ...то и у дома има от тези мишлета като у вас, ама да се надяваме ,че ще оцелее за Коледа :))! Хубав и слънчев уикенд ,Катюшка ! Прегръдки !

    ОтговорИзтриване
  5. Кате, как ще го оставите непокътнат до Коледа? Завиждам ви за търпението - да устоите на такава вкусотия !
    Поздрави!
    Миро

    ОтговорИзтриване
  6. Не обичам купения, но твоя изглежда напраааааво страхотно! А така поднесен... мммм! Истинска кулинарна изкусителка си!

    ОтговорИзтриване
  7. Невероятен е, Кате! В плановете ми присъства, но дали ще успея да го приготвя нямам идея...
    Прегръдки с пожелания за хубав уикенд! :)

    ОтговорИзтриване
  8. Страхотно изглежда, Кате
    и как си го поднесла -
    обичам вниманието и усета ти към детайлите!
    Сърдечни поздрави и хубави почивни дни, Диана

    ОтговорИзтриване
  9. Кате,великолепен е!Страхотно си го приготвила и снимала отново!Представям си какъв аромат се е носил у вас,блазе ти!
    У дома нямам амбиции да приготвям обаче,защото сърце юнашко няма да изтрае и у трима ни.Дори от себе си не бих могла да го скрия.
    Взимам си парченце от твоя с чашата чай,който е пред мен сега!

    Хубави почивни дни,мила!

    ОтговорИзтриване
  10. Кате, изглежда страхотно! Аз имам подозрения, че каквото и да показваш и обясняваш, някоя душица няма да издържи и ще си резне парченце от втория :) Не ми се вярва да остане до Коледа :)
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  11. Кате, чуден ти е щолена! С подобни публикации все по-коледно ми става! Приятни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  12. Чудесен е станал, Кате!
    И много добре аранжирани снимки!
    Прегръдки, миличка и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  13. Момичета,благодаря!Повярвайте ми няма никаква опасност да бъде изяден- наистина е като камък.
    Самата аз не вярвам,че това нещо,ще омекне.
    Хубав уикенд:)

    ОтговорИзтриване
  14. Катенце, станал е превъзходен! Поздравявам те! И аз съм запланувала тези дни щолен и вместо да търся рецепта, май ще правя по тази, изглежда ми толкова сполучлив. А снимките и аранжировката са толкова нежни, Коледни, приказни... Прегръдки миличка!

    ОтговорИзтриване
  15. Кате, много красив е станал! И тези апетитни парченца, мммм! Как ми се дояде. Много изискано си го поднесла. Много са чаровни каничката за мляко и чашката с капковидната чинийка :)
    Междудругото, престоялият щолен трудно се реже, но за хапване си е ок ;)
    Благодаря, че си се доверила на рецептата ми за захаросани корички.
    Поздрави и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  16. Кате, ще вземеш да ме навиеш да го направя. Аз още миналата Коледа му се канех, но все ми се струваше много сложо, но като гледам твоя колко е пухкав се навивам, ама много.
    Хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  17. Честно казано,учудих се колко лесно ми се получи!
    А лимоновите и портокаловите корички,станаха страхотни,ще ги снимам и ще ги покажа със следващия щолен:)))
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  18. И аз не съм правила Шолен никога но твоя е прекрасен Кате и мен ще навиеш да го правя май ,подстрекателка такава :)))
    Много ти се радвам как намираш време за всичко и всички .
    Прекрасна си и те прегръщам силно.

    ОтговорИзтриване
  19. Рецептата наистина е много лесна и сполучлива и аз, Катенце искам още веднъж да ти благодаря за споделянето! Мисля, че успях:). Препоръчвам я на всички!!!

    ОтговорИзтриване
  20. Признавам си, и щолен не съм яла:)С тази плънка ще да е много вкусен.
    Ще очаквам и коледния с оформлението (не знам как принципно трябва да изглежда).

    ОтговорИзтриване
  21. Обожавам щолен, особено с марципан - всъщност, аз адски много обичам марципан :)) Много добре ти се е получил щолена, та не се и съмнавям, че първата бройка е била ометена моменталически.
    На немския коледен базар, едно парченце - филийка, се продава за над 3 лв, а и не ми хареса чак толкова, но нали каузата е благотворителна, дадох ги.
    И дано да опазиш другата бройка до Коледа :))

    ОтговорИзтриване
  22. Федорче,нещо не ми се вярва,като гледам как се отпуска и омеква:)
    Поздрави момичета!

    ОтговорИзтриване
  23. Кате,не съм пробвала да направя щолен-само си разглеждам рецепти миналата година и сега и това си еНо този изглежда супер!Дано омекне до Коледа,че иначе ще се отвори работа на зъболекаря...Кате,днес си купих същия фенер от Икея-поредния за дома ми...
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване