петък, 14 октомври 2011 г.

Хляба,преди всичко!





Сутринта видях в блога на Дианка,че е Света Петка Българска и че днес трябва да се омеси пита,на която да се поклониш три пъти!
За пита на нашата маса избрах невероятно вкусната,ароматна и красива чеснова питка на Ева Тонева!
Ако не сте я пробвали,пропуснали сте!Аз лично я приготвям за пети или шести път!
Ева,благодаря ти,че споделяш с нас чудесните си рецепти и невероятно красиви снимки!
Като основно ястие днес приготвих телешки скалопини с гъбен сос.


Продукти за скалопините                        

500 гр.телешко месо
5 филии хляб
50 гр.пармиджано
2 яйца
1 с.л. масло,зехтин
сол,черен пипер

За соса

зехтин
1 малка глава кромид лук
2 стръка пресен лук
200 гр. гъби
50 мл.червено вино
сол,черен пипер,копър
брашно

Приготвяне

Изрежете кората на хляба и го блиндирайте,за да приготвите хлебни трохи.Настържете сиренето в тях,поръсете с черен пипер и сол.Нарежете месото на тънки филенца,начукайте ги леко,овкусете ги със сол и черен пипер.Разбийте яйцата с малко сол и черен пипер.В тиган загрейте зехтина и маслото.Потопете скалопините в яйцата,след това в галетата и пържете за много кратко от двете страни.Извадете на кухненска хартия да се отцеди.
В малко зехтин,запържете за кратко лука,добавете гъбите,запържете.Налейте виното.Задушете до изпаряване на виното.Долейте 400мл.вода.Посолете и кипнете.Сгъстете соса с малко брашно.Сервирайте скалопините поляти със соса и поръсени с копър.
Наздраве!
За десерт съм приготвила едно въздушно и ефирно руло на целувчена основа.




Продукти

2 ябълки
2 с.л. захар
2-3 с.л. сладко от боровинки
4 белтъка
150 гр. захар
пудра захар,ванилия

Приготвяне

Обелете и настържете на ситно ренде 2 ябълки.В купичка,разбъркайте ябълките с 2 с.л. захар и една ванилия.Изсипете в цедка върху купичка и оставете в хладилника да се отцеди и изстуди.
Разбийте белтъците на сняг,добавете захарта и разбивайте до много плътна  смес.
Изсипете и разстелете белтъчната смес в тавичка с размери 20x30см. застлана с пекарска хартия.Изпечете блата в предварително загрята на 170 C фурна за 20 мин.
Извадете и оставете заедно с хартията на дъска до пълното изстиване на блата.
Поръсете с пудра захар,сложете пекарска хартия върху блата,обърнете го и внимателно отлепете хартията от него.Намажете с изстудените ябълки и посипете сладкото.


С помоща на хартията завийте рулото,без да го стягате.
Режете и хапвайте!

 

Света Петка  а закриля и пази семействата ви!

31 коментара:

  1. Катерина,
    менюто е направо зашеметяващо!
    От хубави, по-хубави гозби си приготвила. Моите комплименти!
    Пожелавам на теб и цялото семейство да сте здрави и честити!
    Сърдечен поздрав и уютна вечер!

    ОтговорИзтриване
  2. Да, да, хляба, направо на цялото меню се нахвърлям :)))
    Честита есенна премяна, Кате!

    ОтговорИзтриване
  3. Кате да ти е живо и здраво цялото прекрасно семейство и бъдете все така обичащи се и сплотени! Дори не мога да избера кое от всичките ти предложения ми харесва най-много! Просто ме зашемети :) Много хубава, уютна и усмихната петъчна вечер ти пожелавам мила! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  4. Хората са го казали - Никой не е по-голям от хляба!!! А най-ценното в живота на човека остава семейството и най-вече децата!
    Пожелавам уикенд пълен с обич и положителни емоции!!!

    ОтговорИзтриване
  5. Честит празник Кате,
    с пожелание за здраве и благоденствие, а Св.Петка Българска да закриля дома и цялото ти семейство.
    Прекрасна трапеза -
    вкусна и богата, приготвена с много любов и старание - наистина като за празник!
    Моите поздравления,
    хубава и усмихната вечер, Диана

    ОтговорИзтриване
  6. Благодаря ви момичета!Уютна вечер и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  7. Прекрасно меню, Кате!
    Питката не съм я правила досега, но скоро ще поправя тази грешка. Винцето също ми хвана окото, любимите ми вина са чилийските :)
    Хубава и спокойна вечер!

    ОтговорИзтриване
  8. Кате, толкова цветна есенна премяна има блога ти :)
    А менюто ти е подбрано, приготвено и поднесено прекрасно!
    Прегръдки и само здраве и късмет да има в дома ви!

    ОтговорИзтриване
  9. Кате, аз хубаво правя торти но като съм ти на гости ще се удавя :)). Голяма майсторка си на телешкото. Искам да те питам за скалопините, коя част от месото ползваш? Питката ти е много апетитна. Аз също имам руло на целувчена основа и знам колко е вкусно твоето!

    ОтговорИзтриване
  10. Хей, Кате, споменавала ли съм че искам да съм част от вашето семейство;-))))
    Толкова обич, уют, топлина и чудесни предложения на трапезата всеки ден!
    Честит празник!

    ОтговорИзтриване
  11. Кате, невероятна вълшебница си! Как успя да приготвиш всички тези изкушения?!
    И питката и ястието и десерта са чудни!

    Усмихнат уикенд!
    Поздрави, Милена

    ОтговорИзтриване
  12. Честит Празник, Кате!
    Много вкусна вечеря, приготвена с любов към близките! Колко топлина и уют има в твоя дом!
    Поздрави и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  13. Момичета благодаря ви!
    Мариянче,по принцип от телешко контра филе,но стават от почти всякакво крехко месо!
    Мъхче,ако дойдеш с децата-осиновявам ви:)
    Прегръщам ви и хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  14. Кате, отново ме оставяш без думи ... и аз ще искам да ме осиновиш :))) Невероятно красиво, вкусно и с много любов поднесено, а от къде я намираш тази енергия, незнам :)
    Прекрасен уикенд и честит празник!

    ОтговорИзтриване
  15. Евче,идвайте,като знам какви сте кулинарки и естети,чудничко ще си живеем,пък и мъжовете:) ще са много доволни:),Толкова вкусотийки на едно мястооо...
    Прегръдки и весело изкарване на уикенда!

    ОтговорИзтриване
  16. Катерина,
    Изглежда не просто вкусно или готини, а изящно :). Поздравления за вкусотиите, които готвиш.Мога само да кажа , че аз никога няма да мог да направя такива неща :) .Последните две снимки много ми вдигнаха настроението :). Поздрави и спокоен уикенд

    ОтговорИзтриване
  17. Кате,пак превъзходна трапеза представяш,щедро отрупана благодарение на уменията ти с великолепни предложения!Личи си,че е празник!
    Такава питка,като теглена баница,още не съм правила,а твоята ме впечатли много!Веднага си отчупвам хрупкаво крайче и го топвам в гъбеното сосче!Ястието с виното са супер предложение!
    Бодвам си и от рулцето да си подсладя вучерта,прегръщам те и ти пожелавам здраве,мир,любов,късмет и берекет да има в дома ви!

    Хубави събота и неделя да си изкарате,мила!

    ОтговорИзтриване
  18. Кате, Кате, лично моме, каква трапеза си спретнала отново! В твоя блог ми е толкова уютно!

    ОтговорИзтриване
  19. И аз обичам блога ти Гуинет!(всеки път като пиша името ти правя асоциация с Гуинивър от "Екскалибур,мечът на крал Артур":)
    Пожелавам ти чудесни почивни дни:)

    ОтговорИзтриване
  20. Una cena muy completa,excelente relleno con pimientos y el "brazos de reina "así le llamamos en chile,es tentador con manzanas ,te copio ésta receta me encantó,abrazos grandes.

    ОтговорИзтриване
  21. Fantatsic meal Katerina..for the eyes and for the tastebuds too.Love the bread:)

    ОтговорИзтриване
  22. Благодаря Росита!Прегръдки и за теб:)
    Джоли,целувам те и ти пожелавам хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  23. Страхотни предложения, Катя! Обожавам всякакви тестени изделия и мото ми е: Хлябът преди всичко! :)))) Хареса ми и телешкото и лекия целувчен десерт, който явно се приготвя и много бързо и ще го изпробвам някой ден!
    Хубави почивни дни!:)

    ОтговорИзтриване
  24. Чудесни вкуснотийки си направила, Кате! Света петка нека бъде и с теб и семейството ти!

    ОтговорИзтриване
  25. Страхотно меню Кате, да са живи и здрави всички в семейството ти, питката съм я пропуснала, но веднага ще я разглрдам и задължително ще си копна рецептата за рулото. Изглежда вълшебно!
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  26. КАТЕ, КАТЕ...нямаш спиране.:) Питата и основното са прекрасни, а десерта мммммммм...обожавам...
    Хубава и прекрасна вечер миличка!

    ОтговорИзтриване
  27. Кате, не знам откъде да започна :)) Май с това, че си истинска фурия в кухнята, а и не само - вече видяхме какъв прекрасен вкус имаш към красивото :)
    Не че някой ме кара да избирам от менюто ти, но ако трябва да направя избор, то определено ще избера всичко :)))

    Хубав уикенд :)

    ОтговорИзтриване
  28. Вкусно. Ароматно. Изкусително :)
    Огладнях :)
    Прегръдки от мен, Кате :)

    ОтговорИзтриване
  29. разкош
    постоянно ми остават белтъци а ти ми даваш страхотна идея за десерт
    благодаря
    целувки

    ОтговорИзтриване
  30. Рулцето ,така описано от теб изглежда доста лесничко,но за мен е невъзможно да го навия топло без да се начупи,а студено -абсурд. Има ли някаква малка ,но важна подробност ?
    Кате,много ми хареса традицията за поклона пред питата,не съм чувала никога.

    ОтговорИзтриване
  31. Обичам да ти идвам на гости, то ти си го знаеш.:-) Прекрасно си ни посрещанала, както винаги. Толкова е хубаво отношението ти към хляба, никой не е по-голям от него, а този наистина заслужава поклон!:-)) Прекрасен е и той, а пък рулцето е ... един път.
    Браво, прекрасно е всичко, направено с любов и подредено с вкус.
    Благодаря за удоволствието и продължавам да се разхождам из пропуснатите предложения, което винаги ми е изключително приятно!:-)
    Прегръдки и чудесни почивни дни!

    ОтговорИзтриване