петък, 30 януари 2015 г.

Шведски кюфтенца


Това е една страхотна версия на шведските кюфтенца, които се предлагат в ИКЕА.
Домашно приготвени, задушени в сметанов сос, бих казала, че дори са по- добрата им версия
Отдавна ги приготвям в къщи, но все не смогвам да ги снимам, за да пусна рецептата. Приготвяла съм ги в тази версия със светъл сос, но съм ги правила и с тъмен сос. Разликата е само в това, че при тъмния сос препичам брашното на сух тиган и го пресявам, а при светлия, го слагам натурално. Естествено получава се разлика и във вкуса, но на мен са ми любими и по двата начина.
Хубавото на това ястие, е това, че можете да си приготвите по голямо количество кайма, да си направите кюфтенца и да ги замразите, след което, само правите соса, хвърляте ги вътре и ето ви манджичка за отрицателно време.
А соса, оооо,,,,този невероятен божествен, кремообразен и плътен сос е перфектното допълнение към тези сладки кюфтенца.

Продукти

500 гр. кайма
1 яйце
1 глава ситно нарязан лук
лимонов пипер
1/4 ч.л. кимион
1/4 ч.л. индийско орехче
1/2 ч.ч. галета
1/2 ч.л. вегета
олио

За соса

1/4 ч.ч. масло
1/3 ч.ч. брашно
1 литър телешки бульон
300 гр. заквасена сметана ( ползвах на баба)
магданоз за поръсване


Приготвяне

Запържете лука до златисто в малко олио. Омесете каймата с изброените продукти и направете топчета, колкото голям орех. Запържете ги до златисто в малко олио. Аз ги пържа на две партиди, като ги разбърквам внимателно с дървена лъжица. Не трябва да са готови и от вътре, трябва само да се запържат отвън. Извадете ги в купа, върху домакинска хартия.
В дълбок тиган разтопете маслото и като кипне, добавете брашното. Разбъркайте, добавете бульона и кипнете. Варете 1-2 минути и добавете сметаната. Разбъркайте хубаво и сложете кюфтенцата. Доведете до кипене и варете около 10 мин. на слаб огън. Поръсете с черен пипер и магданоз. Поднесете топло.


Върви еднакво добре и с вино и с бира. Изборът е ваш!


Наздраве!

10 коментара:

  1. Чудесни са, Кате!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  2. Много вкусно и апетитно! И красиво поднесено!
    Приятна петъчна вечер!

    ОтговорИзтриване
  3. Кате, сигурна съм, че са по-хубави от тези, с които ги сравняваш, най-малкото са домашни. :) И как ухае само!
    Поздрави от мен!

    ОтговорИзтриване
  4. Много ми допадна рецептата ти, Кате! Поздравления и за чудесните снимки!

    ОтговорИзтриване
  5. Обожавам кюфтенцата, които предлага в Икеа. Всеки път, когато я посетя, задължително си хапвам.
    Ще пробвам рецептата, защото предвещава нещо вкусно и ароматно.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. О, какво отлично предложение за бързо ястие!! Не съм опитвала версията "Икеа", макар и да съм й чест посетител, но твоята интерпретация звучи отлично! Записвам съставките в списъка за пазар!
    Усмивка от мен :)

    ОтговорИзтриване
  7. Привет, Кате! Каймата свинска ли е или телешка?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Светли! 50/50 смляно телешко и свинско месо.

      Изтриване
  8. О, това съм пропуснала...вкусно е!

    ОтговорИзтриване