неделя, 5 октомври 2014 г.

Печено доматено пюре


Не обичам суров доматен сос. Много променя вкуса на ястията ми. За сметка на това обаче, обожавам доматено пюре, особено, когато е приготвено от селски домати ( в случая от нашата градинка, гледани само със слънце и вода) Не правя голямо количество. общо взето за цялата зима слагам три пъти от това количество и получавам  шест буркана, качествено гъсто доматено пюре. Понякога го слагам в малки бурканчета, друг път в големи. Когато ги отворя за ползване, взимам необходимото количество, и заливам с един пръст олио и го държа в хладилника, докато не ми потрябва отново. Има невероятен мек вкус и страхотен аромат. Ползвам го, като добавка в супи, чорби, манджички и като основа за пица. Общо взето, мнооого любимо!

Продукти

1. 700 кг. добре узрели домати ( количеството е след обелване и нарязване)
200 гр. лук (нарязан на лунички)
2 скилидки чесън ( счукани)
1 дафинов лист
100 гр. зелени чушки ( почистени инарязани)
100 мл. бяло вино
1 с.л. захар
2 стръка прясна мащерка
3 с.л. зехтин
черен пипер и сол на вкус
1 с.л доматено пюре
1 с. л. балсамов оцет

  Приготвяне

Загрейте фурната до 200C. Сложете всички съставки в тава , разбъркайте и сложете във фурната. Печете около час и половина ( времето зависи и от това, колко сос пускат доматите) до сгъстяване. Разбърквайте от време на време и пробвайте, за да видите дали ви е необходима още сол или захар. Извадете, оставете да се охлади, махнете мащерката и дафиновия лист, разбийте в блендер или през месомелачка, става и с пасатор. Сложете в буркани  и стерилизирайте за 15 мин.


Насладете се на уюта, който ни дава красивата есен!


7 коментара:

  1. Ех, ама наистина е страшно уютно тук... Не ми се тръгва даже. :) И как ухае, почти на лютеничка. :)
    Прегръдки, Катенце!

    ОтговорИзтриване
  2. И понеже късно ми го показа, ще си запазя рецептата за догодина. Ама много хубава идея;)

    ОтговорИзтриване
  3. Тази година и аз правих така печено пюре и лютеница. Много ми харесаха. Но ще си запиша и твоята рецепта, защото има някои съставки, които при мен ги няма, а те обогатяват вкуса още повече.
    Невероятни снимки!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. И аз днес се "мотках":) пред фурната...правих една пикантерия,но рецептата не съм я набрала,но май-май успешно съм подстрекана от теб за още вкусотии....Прекрасна рецепта,Кате!Поздрави и лека нощ!

    ОтговорИзтриване
  5. Ооох тези снимки!!!! Още помня домашният кетчуп:) и го правих:). Толкова много те вдъхновява есента, Катенце, като вълшебница си, когато дойде този сезон.... Прекрасен ден, мила!

    ОтговорИзтриване
  6. Великолепни снимки, Кате! Напълни ми душата! Благодаря ти!

    ОтговорИзтриване