четвъртък, 28 април 2016 г.

Хляб от лимец


Днес ви представям рецепта за така нашумелият хляб от лимец. Няма да се впускам в обяснения относно брашното от лимец, нито за ползите от този хляб. В нета има достатъчно статии на хора, които се занимават конкретно с това и са компетентни по въпроса.
Пробвах няколко рецепти, с квас, със сода и с мая. Е, няма да си кривя душата и да ви обяснявам, че ми харесва с квас, да не говорим, че със сода изобщо не ми хареса. И понеже няма да живея с орлите , реших, че така и така започнахме да се храним само с този хляб, ще си го правя, така, както на мен ми харесва. И все пак, за да е максимално изчистено и био, и едновременно с това вкусно, реших да ползвам продуктите на Spirala.bg.
Имат голямо разнообразие от био продукти. В случая се спрях на био мая LECKER'S.
За разлика, от обикновената мая, тази ми направи впечатление, че има аромат на прясна мая.
Тестото ми втаса хубаво, така че ви я препоръчвам.


Продукти за един хляб

500гр. брашно от двузърнест лимец
1 пак.суха, био мая LECKER'S
1 равна ч.л. сол
1 равна ч.л. захар
50 гр. счукано тиквено семе
325 мл. топла вода

Приготвяне

От изброените продукти замесете тесто. оформете го на хлебче и го сложете в не залепваща кръгла тавичка или тавичка покрита с пекарска хартия с диаметър около 20см.. Включете фурната на 50C без вентилатор. Сложете тавичката насредна решетка, покрита с кърпа и оставете да втаса. След като втаса, включете фурната на 220C , сложете купичка с топла вода на дъното и и печете, като от време на време, проверявате с клечка, дали е готов. Печете до суха клечка. Извадете и охладете върху решетка.
Най- хубав е на следващия ден.
Хляба е толкова вкусен, че просто нарязвам доматки с босилек, черен пипер, сол и зехтин и...да ви е сладко!


С любезното съдействие на Spirala.bg - качествено, бързо и разнообразно!

13 коментара:

  1. Този коментар бе премахнат от администратор на блога.

    ОтговорИзтриване
  2. Този коментар бе премахнат от администратор на блога.

    ОтговорИзтриване
  3. Този коментар бе премахнат от администратор на блога.

    ОтговорИзтриване
  4. Този коментар бе премахнат от администратор на блога.

    ОтговорИзтриване
  5. Катенце, липсваш тук, да знаеш!:) Снимките ти винаги ми носят уют и топлина. Прекрасен хляб! Честит празник! Здрави и благословени да сме!
    Светъл Великден!

    ОтговорИзтриване
  6. Много се извинявам на всички, но без да искам изтрих коментарите ви! Обичам ви и без тях, вие си знаете!Благодаря ви!

    ОтговорИзтриване
  7. Последната снимка е супер :) Върна ме на село :P

    ОтговорИзтриване