вторник, 3 юли 2012 г.

Кутия маскарпоне- три десерта:)


Здравейте!
Поздравявам всички ви и ви поднасям малка част от цветята в нашата градина!
Бързам да ви разкажа за десертите, които направих с една кутия маскарпоне.
Всичко стана много спонтанно. На Емко му се хапваше нещо сладичко, а бяхме гледали рецепта за пица с маскарпоне и нутела и ни прозвуча много интригуващо.
Като се размислих обаче, реших, че тестото за пица е прекалено грубо за този фин крем и ми дойде на ум да направя любимото ни руло с него.
И така се появи рецептата за руло с нутела и маскарпоне.


Продукти за рулото

6 яйца
115 гр. пудра захар
65 гр. брашно
2 ванилии

за крема

маскарпоне и шоколад



Приготвяне

Отделете белтъците от жълтъците и ги разбийте на сняг. Жълтъците, ванилията и захарта, разбийте до побеляване. Добавете брашното и разбъркайте до хомогенна смес.
Постепенно прибавяйте белтъците към жълтъчената смес и разбърквайте до получаването на еднородна смес. Изсипете в правоъгълна тава (аз пекох в тавата от печката) покрита с хартия за печене, в предварително загрята на 170C фурна до златисто.


Отлепете хартията от готовия блат, поставете го върху кърпа и завийте на руло.
Оставете да изстине.
Изстиналия блат намажете с шоколад и отгоре с маскарпоне. Навийте на руло, стегнете го във фолио и оставете за една нощ в хладилника.
Уверявам ви, вкусът е уникален*)


И така, от 500 гр. маскарпоне, ми остана половината и мааалко повече.
Отворих хладилника и разгледах с какво разполагам.
Имах купичка малини и десетина вишни, които съседката, леля Катя беше набрала и ми донесе.
Имах и подсладена течна сметана.
Така спретнах следващия десерт.


Крем с маскарпоне и малинов сос

250 гр. маскарпоне
250 мл. течна сладкарска сметана
5 с.л. пудра захар
1 купичка малини
5 с.л. плодов ликъор ( аз сложих домашен от червени плодове)


Разбийте сиренето със захарта. Разбийте и сметаната.Смесете двата крема.
Пасирайте малините с ликъора и го претрийте през цедка.
С лъжица, слагайте от крема в чаши( в моя случай чаши за червено вино).
не заглаждайте, а оставете въздух, между лъжиците кремче.
Полейте с малиновия сос и украсете по желание.
При мен станаха четири чаши.


Остана ми крем и така се роди идеята за еклери.


Еклери с маскарпоне и малинов сос


За 12 бр. малки еклерчета

90 гр. брашно
50 гр.маргарин
30 гр. захар
125 мл.вода
2 яйца


Приготвяне


Сложете водата,маслото и захарта в тенджерка и кипнете.Махнете от огъня и добавете брашното,като разбърквате с дървена лъжица.Намалете огъня и върнете тестото на него.
гответе 2-3 мин.,като разбърквате непрекъснато.
Свалете от огъня и добавете яйцата,едно по едно,като разбърквате непрекъснато.
С помощта на две лъжици направете шест еднакви топчета,които сложете в тава застлана с пекарска хартия.Печете в предварително загрята на 200C фурна,средна решетка.след първите десет мин.печене,открехнете леко фурната и печете още 25 мин.Извадете и охладете напълно.
Отрежете капачета, напълнете с крема и полейте със соса.



Целувам ви и ви пожелавам хубава вечер*)

24 коментара:

  1. Целувки и от мен ..:) ама и това ако не е по габровски -здраве му кажи :) ! С една кутия и цели три десерта ...и то какви :)....чудни предложения ,Кате ама си заплюх рулото ,а щом има и нутела познай на Роби как ще му хареса :) ! Благодаря за рецептата !
    Хубава вечер ! Силна прегръдка !

    ОтговорИзтриване
  2. Застреля ме :)) Ти си истинско съкровище-фурия :)) Много отдавна не съм правила руло, май от Коледа, а сега като видях твоето и установих какво ми се хапва, да, много даже ми се хапва.
    И трите предложения много ми допадат, но рулцето най ми легна на сърце :)

    Прохладна и усмихната вечер, Кате :)

    ОтговорИзтриване
  3. Кате, имаш чудесни цветя!
    И трите ти идеи са чудесни, вкусни, цветни ....
    Похапнах с удоволствие!
    Прегръдка и прохладна вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. Като едно времешна приказка,но в съвременен вариант. Майките ни готвеха едно пиле на 3 манджи. Сега 1 опаковка маскарпоне на три десерта.Идеите ти са много интересни,спонтанни и личи си,адски вкусни. От трите фаворит ми е рулото и ще го приготвя. Не ми е идвало на ума да го навия с нутела и маскарпоне.Обикновено го предпочитаме с конфитюр,но този вариант май ще ни стане любим.
    Поздравления още веднъж за идеите!

    ОтговорИзтриване
  5. Катенце, прелестни снимки! Правила съм подобна торта - с маскарпоне и нутела, затова знам, че рулото ти е много вкусно! Кремът също много ми харесва, а еклерите са трепач! Много е цветно, розово и весело при вас!
    Прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
  6. Благодаря момичета!
    Инчеее ама много беше вкусно рулцето:)
    Зори, браво слънчице! Ти си гордост за днешните жени!
    Целувам ви*)

    ОтговорИзтриване
  7. Катенце,при тебе е истинска сладка фиеста.
    Голяма си ми сръчна домакиня,много ме кефиш да знаеш!
    Всичките сладости са неустоими!
    Цветята ти са прекрасни, а снимките ти пак са невероятни.
    Силно те прегръщам момичето ми!

    ОтговорИзтриване
  8. Чудесни сладки идеи!
    Чудесни снимки!
    Чудесни цветя!
    Чудесно от където и да го погледнеш!
    Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  9. Ей Катенце, най после, много се радвам, че отново си тук!!! Много пъти влизах с надеждата, че ще има новина от таб, радвам се че сте ок :) А тези красиви и вкусни десерти са толкова изкусителни, че не биха ми се опънали, дори трите едновременно :))
    Прегръдки и много усмивки мило Кате!

    ОтговорИзтриване
  10. И аз купувам по кутия сметана,маскарпоне...и докато не им видя сметката не мирясвам.Така ,че те разбирам.Кате,като се върна от отпуска, идвам в градинката да си пием кафето.Вкусни десерти и много красиви цветя.
    Прегръдки и лека нощ!

    ОтговорИзтриване
  11. Кате, благородно ти завиждам за прекрасната градинка с всичките й цветя, плодове и зеленчуци! За десертите се чудя от къде да започна... и трите са много красиви, аромата на малини и вишни го усетих през монитора! Изобщо цялата публикация лъха на нежност, романтика и вкус! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  12. Divne fotografije ljeta, cvijeca i ukusnog deserta!

    ОтговорИзтриване
  13. Момичета, благодаря ви!
    Еви, целуни от мен двете звездички!
    Прегръщам всички и ви пожелавам чудесен ден*)
    О, забравих-Живе, ще те чакам:)

    ОтговорИзтриване
  14. Катенце, много ме зарадва с тази публикация, защото често ми се случва да ми остане от маскарпонето и да не знам какво да го правя:):):). Всичките ти предложения са много вкусни и еклерите и рулото и крема с малинки! Радвам се, че публикуваш отново, истинско удоволствие е да разглеждам публикациите ти!

    ОтговорИзтриване
  15. Кате,да не сте гледали една от сериите с Дийвид Роко,който възкликва,че шоколад и маскарпоне са два продукта,които ще са вкусни дори и върху чифт стари обувки-много добре синтезирано предвид колко неустоимо комбинация е това!Представям си вкуса и на трите прелести и блазе на Емчо-невероятно вкусно е всичко и много красиво!Съдинките на точици са великолепни,както и всички цветенца в градината ти-страхотна туфа от петунии си имаш!
    Ако трябва да избирам от кой десерт да започна първо ще посегна към кремчето :) .
    Много прегръдки от мен!

    ОтговорИзтриване
  16. Кате, великолепна си! Страхотни рецепти и идеи - на мен често ми остава маскарпоне и ще се възползвам :)
    Снимките ти са прекрасни!
    Как се радвам, че се завърна!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  17. Катееее, от рулцето ми се зави свят!!! '
    Превъзходно е! Не че другите ти предложения не ми харесват, но то направо ме омагьоса. Следващият десерт у дома ще е то!!
    Задължително!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  18. Ехааа! здравей, Кате! Цветята са прекрасни, като си харесах много клематиса! Вкусни десерти и хубави снимки! Поздрави и лека вечер!

    ОтговорИзтриване
  19. Роска, точно Роко гледахме!
    Мартичка ще си оближете пръстите:)
    Прегръщам ви и хубав ден:)

    ОтговорИзтриване
  20. Кате, много се радвам , че отново си на линия.Гледам последните дни, въздишам и си мисля, че май си била на фотографски курс и разкрасяване едновременно.
    Прегръдки ,мила и весело лято сред цветята!

    ОтговорИзтриване
  21. наистина много добри предложения, Катя!Снимките са прелестни!Поздравления и за сладкишите и за цветята, прекрасни са!

    ОтговорИзтриване
  22. Десертите са разкошни,Кате!
    Много хубави цветя,поздравления!

    ОтговорИзтриване
  23. Нареждам се на опашката за парченце и от трите. Изглеждат много изкушаващо вкусни!

    ОтговорИзтриване
  24. И трите предложения са чудесни!:)
    Черпя се с едно еклерче виртуално, но не бих отказала от нито един твой десерт:)

    ОтговорИзтриване