четвъртък, 2 февруари 2012 г.

Ябълков чийзкейк


Днес ще ви представя чийзкейк, основан на обикновена рецепта без печене и изцяло импровизирана от мен.
Времето е студено, малък сечко отново ни донесе сняг и на мен ми се прииска отново да ми замирише на канела и ябълки.
И за да ви поднеса нещо интересно и лесно, реших да ви покажа тази рецепта, която се роди миналата година, от продуктите, които имах в наличност, а ми се хапваше нещо сладко.
От тогава съм я приготвяла няколко пъти и винаги с голям успех сред близки и приятели.
Правила съм я както с маскарпоне, така и с крема сирене и с изкиснато, обикновено, обезсолено краве сирене и всеки път е много вкусно.


Продукти

200 гр. чаени бисквити
100 гр. разтопено масло
250 гр. маскарпоне
200 мл.течна сметана
100 гр. захар
1 пак. желатин на Йоткер
2 ванилии
Ябълки- количеството е по ваше желание
2 с.л. захар
2 с.л. коняк
1/2 ч.ч. вода
орехи
канела
мед

Приготвяне

Смесете смлените на ситно бисквити, с маслото и оформете като блат. Оставете в хладилника да стегне.
Разбийте сиренето с половината от захарта. Отделно, разбийте сметаната с останалото количество захар и ванилиите на пухкав крем.
Разтворете желатина в 4-5 с.л. вода на водна баня.
Смесете двата крема, добавете желатина и разбъркайте до хомогенизиране.
Излейте върху блата, разпределете равномерно и оставете да стегне.
Обелете и нарежете на парченца ябълките.задушете ги със захарта,коняка и водата, до пълното изпаряване на течността. Оставете ги да изстинат и ги разстелете върху стегналия крем.
Поръсете с начупени орехи, поръсете с канела и преди сервиране полейте с мед.
Поднесете с чаша ароматен чай.


Мои приятели, ми донесоха от Англия нов вид английски чай и картичка с рецепта за приготвянето му.
Пригответе си и вие такъв:)

38 коментара:

  1. Страхотия! Кейт, това изглежда много вкусно в момента съм на работа и ми се прияде страшно нещо сладичко ,пък! Прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
  2. Кате, това си представям само каква вкусотийка ще е! И на мен ми се прияде :((но ще отида да си направя само чайчето. И каква хубава орехотрошачка си имаш:) ...

    Прегръдки и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  3. Страхотно рецепта, особено за любителите на чийзкейка (аз направо го обожавам). Може ли да попитам каква сметана използваш?

    ОтговорИзтриване
  4. Кате, много изкушаващо! пПрати едно парченце и насам, нищо, че по пътя може да заприлича на сладоледена торта :D

    ОтговорИзтриване
  5. Катюша , аз веднага ще се наредя за парченце :), много ги обичам такива ,хем с крем ,хем с плодове !
    Очарова ме орехотрошачката ти :)! Хубава вечер с много топлина ,Кате ! Целувки !

    ОтговорИзтриване
  6. Чудесен е, Кате :)
    Взимам си парченце!
    Чудесен подарък си имаш да се сгряваш в студените дни!
    Прегръдки и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  7. Кате, престани! Ще ти отмъкна целия чийзкейк, да знаеш!:) Върти ми се в главата един чийзкейк и ти сега направо ме подпали, не ми се излиза пак за продукти:(. Кате, снимките отново са прекрасни, а орехотрошачката / брей, правилно ли написах думата?!/ е приказно красива! Прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
  8. Катенце, сигурна съм, че този чийзкейк е много вкусен! Ще си взема едно голяяямо парченце :)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  9. Истински зимен чийзкейк! Орехотрошачката и на мен много ми хареса :-)
    Деветото от правилата за чай звучи изключително мило :-)
    Поздрави

    ОтговорИзтриване
  10. Благодаря ви момичета!
    Петя, ползвам халта или президент,когато каквато намеря!
    Прегръдки и уютна вечер:)

    ОтговорИзтриване
  11. Кате, как само ме нацели! Тъкмо мислех, след като приключа с прегледа на блоговете, да потърся из моите рецепти някакъв сладкиш с ябълки, защото последните 1-2 дена определено ми се похапва нещо такова! А то няма нужда да търся! Ти си ме отменила, сякаш прочела мислите ми! Още повече, че мнооооого обичам чийзкейк! Благодаря за вкуснотията, която непременно ще си направим!

    ОтговорИзтриване
  12. OHHHHHHH.....че една добра рецепта за този чай много апетитен с този студ bsssMARIMI

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много оригинална рецепта, Кате! И чаят ми харесва много!Поздрави! Щях да забравя, много ми хареса орехотрошачката ти:)))Прегръдка!

      Изтриване
  13. И на мен ми замириса чак, Кате! Прекрасни снимки и вкусен десерт!

    ОтговорИзтриване
  14. Кате, ама с тази канела не я пускаш зимата да си отиде! :)) И все пак, с нещо толкова вкусно, мразовитите дни са далеч по-поносими. Искам и аз едно парченце, и с чай (аз съм от британската школа)! ;)
    Целувки и хубави зимни дни!

    ОтговорИзтриване
  15. Струва ми се лек и вкусен сладкиш.
    Ще си хапна с най-голямо удоволствие-благодаря за рецептата,миличка!
    Приятна вечер-целувки!

    ОтговорИзтриване
  16. Кате,
    като мина на диета, само такъв ще хапвам- много вкусен и много лесен, а откъм продукти-полезен!
    Чудна си!
    Прегръдки от мен;)

    ОтговорИзтриване
  17. Хайде и аз да намина да грабна едно парченце, то май не остана :) Чудна идея за чийзкейк! А чашките и рецептата много ме кефят :) Гуш и много усмихнат петък!

    ОтговорИзтриване
  18. Много изкушаващо,ще я пробвам тези дни,тъкмо имам и маскарпоне,ябълките и без това вече стават само за сладкиши/най-много до януари успяваме да съхраним,после увяхват/.Спокойна вечер.

    ОтговорИзтриване
  19. Кате,как ми провокираш небцето с този десерт!Нали знаеш колко съм пристрастна на тази тема!С карамелизираните плодове отгоре идеята е суперска,много ми харесва!
    И сега в късна доба сладко не мога да изровя по шкафовете,защото няма,но чай с ром ще си направя веднага!
    Подстрекателка!!! :)

    Целувки и лека нощ,скъпа!

    ОтговорИзтриване
  20. Mmmmm, mora biti dobro sa svim tim aromaticnim sastojcima. Lijep vikend ti zelim, Katerina

    ОтговорИзтриване
  21. Благодаря за чая, Кате! Ще си взема и едно голямо парче от чийзкейкът, че много го обичам! Неустоим е с този аромат на ябълки и канела. Прегръдки с пожелания за топъл, вкусен и уютен уикенд! :)

    ОтговорИзтриване
  22. Обожава чийзкейк, но не се бях сещала да използвам и ябълки! Страхотна идея!!!А с мая истинско пиршество!

    Спокоен и вкусен уикенд!

    ОтговорИзтриване
  23. Взех си едно парченце от този вкусен чийзкейк!Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  24. Ние сме големи любители на чийзкейковете. И то, точно такива, без печене.
    Ще си направим и чай :)) Много обичам картички с рецепти.
    Орехотрошачката е страшно чаровна!
    Прегръдки и пожелания за хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  25. Много свежо изглежда, Кате! Хубаво е да импровизираш - гледай какви работи се получават само :)
    И честито чайче :) А мляко що не сложи? :)) Явно разпространителите са от групиравката на млякото преди чая, а не чаят преди млякото :)

    Прегръдки и много усмивки :)

    ОтговорИзтриване
  26. Много обичам ябълки, Кате,... и чай обичам:)
    Харесва ми! Чудесна рецепта, съдинки, снимки.
    Сърдечни поздрави и хубави почивни дни, Диана

    ОтговорИзтриване
  27. Направо усещам аромата на ябълка, канела и мед. Любим ми е от малка. Чийзкейка е много хубав като идея, а за снимките - просто перфектни! Поздрави и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  28. Кате, това е наслада за окото и небцето!Прегръдки:)

    ОтговорИзтриване
  29. Perfectas para mi te excelente receta es un deleite al paladar y a la vista,maravilloso,abrazos y abrazos.

    ОтговорИзтриване
  30. Хейййййй....Катенце, бях се затъжила за твоите вкуснотийки! Чудесна вкуснотия си сътворила пак! Много интересна рецепта! Благодаря ти! Винаги си много оригинална с твоите идеи, а....снимките ти са неповторими! Комплимент!
    Прегръщам те и ти желая прекрасни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  31. Прекрасна идея за сладкиш, прекрасни снимки, прекрасни съдинки. Благодаря ти много за споделеното!
    Кате, пожелавам ти един прекрасен неделен ден, изпълнен с много усмивки, приятни изненади и щастие!

    ОтговорИзтриване
  32. Катенце, прекрасно сладкишче ,прекрасни снимки,както и ти си прекрасна.
    Прегръщам те силно!

    ОтговорИзтриване
  33. Кате, много обичам да приготвям вкусотии с наличните продукти. Благодаря ти, че сподели този разкош!
    Лешникотрошачката е уникална!
    Гуш!

    ОтговорИзтриване
  34. Да не ви затрупа снежеца пилееее??? :))))

    ОтговорИзтриване
  35. Катеееее, липсваше!
    Сега кажи как да си коментираме ние тук;)
    Че при морковите нямаме възможност;)
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  36. Ей, мъхче! Благодаря за топлото посрещане!
    Нямам представа, защо не ми излиза полето за коментари.
    Направила съм си настройките както трябва но...
    Целувам те миличка*)

    ОтговорИзтриване
  37. Ей, Катенцееее, ти се завърна!! Много, много ми липсваха твоите постове и страшно се радвам да те видя отново! Надявам се, че всичко при теб е наред и че отсъствието ти се дължи само и изцяло на хубави събития! Много прегръдки от мен имаш, ама много! :)

    P. S. Междудругото, и при мен не се вижда полето за коментари. В един момент преди известно време дори под всичките ти публикации бяха изчезнали коментарите и нямаше никаква възможност да се пише.

    ОтговорИзтриване