вторник, 22 юли 2014 г.

Домашен студен чай от малини


Може би, някои от вас, които ме познават забелязват , колко съм активна и се учудват, че това ми се случва през лятото. Е, това е, защото то се промени, има повече дъждовни дни ( които обожавам ) и е по- хладно. Лятото е най- малко обичаният от мен сезон. Радвам му се в този му вариант- с дъждове, голяма облачност и влажност. Обичам миризмата след дъжда, върху топлата земя, обичам да седя на прозореца с чаша кафе и да гледам и слушам барабаненето на капките. След това, когато започне само да ръми, преди да спре, да грабна апарата и да улавям красотата на изкъпания и освежен свят!
Нещото, което обожавам в този сезон е изобилието от плодове , зеленчуци и подправки в градината.
Най- големия майтап е, че преди две години си купих декоративна слива, за която много ми се смяха, че съм дала 100 лева за дърво, което не ражда, а то пък взе че роди едни красиви виненочервени сливииии.....та сега и сладко ще правя.
И така, да се върна на малиновата тема. Един приятел ни подари корени малини, които раждат като луди, пък аз много обичам студен чай от тях. Правя сироп от плодовете. Понякога  го приготвям с чай, друг път с лимонада или сода. Идеален е и за малиново мартини, джин или водка.
Няма нищо по хубаво от това да си набереш пресни плодове, зеленчуци и подправки и да ги ползваш в кухнята си. Суша маточина, мента и мащерка и си правя чай, който е с неповторим аромат и вкус.С него направих и въпросния студен чай с малини.


За сиропа

2 ч.ч. малини
1 ч.ч. вода
1 ч.ч. захар

Сложете всичко в тенджера, доведете до кипене и варете 10 минути, като разбърквате често.
Прецедете през цедка.



Запарете за 5 минути едно пакетче от любимия си чай ( в моя случай една с.л. от моята смес)
в един литър вода.
Прецедете в чая в малиновия сироп, разбъркайте хубаво и оставете да изстине. След това го сложете в хладилника да се охлади. напълнете чаши с лед, сложете резенчета лимон и налейте
от чая. Той е достатъчно сладък, че да търпи много лед , който го поддържа студен, а пък не го разрежда. можете да замените захарта с мед, можете да намалите количеството захар и да промените плодовете, все ще получите фантастичен резултат.
Наздраве!





Няма коментари:

Публикуване на коментар