петък, 20 юли 2012 г.

Прясно зеле с бекон и средиземноморска царевична питка


Вчера станах раничко, изпих сутрешното си кафе и прегледах хладилника, преди да изляза на пазар.
В него от една седмица, се търкаля една малка зелчица, която е и повода за днешната рецепта.
Тя е семпла и проста, но изключително вкусна, за любителите на прясното зеле.
Към нея днес ви предлагам и царевична питка, мека плътна и ароматна.

Прясно зеле с бекон

Продукти

1 малка зелка около 1 кг.
200 гр. бекон
1 глава лук
2 скилидки чесън
6 ч.ч. зеленчуков бульон (аз ползвах три кубчета разтворен сух)
олио
сол, черен пипер, червен пипер


Приготвяне

Нарежете лука и бекаона на ситно. Запържете ги до златисто кафяво.
Добавете чесъна и запържете и него за кратко.
Сипете тънко нарязаното зеле, поръсете с черен пипер, сложете и червения, залейте с бульона и варете до извиране на течността.
Сервирайте, като сложите препечена филия хляб с натрошено сирене и отгоре сипете от зелето.


 А сега и за невероятно ароматния хляб!

Средиземноморска царевична питка


 Продукти

250 гр. бяло брашно
250 гр. фино царевично брашно
1 яйце
1 пак. суха мая
250 мл. хладко мляко
сол, захар

Приготвяне
Омесете тесто от изброените продукти и оставете да втаса. След удвояване на обема, омесете втори път на набрашнена повърхност, оформете като питка и оставете да втаса отново.


Поръсете с брашно и печете в предварително загрята на 200C фурна с вентилатор, средна  решетка.


Пожелавам ви разпускащ и прохладен уикенд:)

16 коментара:

  1. Кате, възхитена и очарована съм от днешното ти предложение! Снимките са чудесни!Много уют и красота! А хлебчето е чудесно!Зелето - то е ясно!:)Хубав ,усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Обичаме прясно зеле, а с питка е неустоимо! Прекрасно предложение - леко и вкусно! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Царевичен хляб, не тортийя, не съм правила отдавна....брех, как хубаво ми го напомни!

    ОтговорИзтриване
  4. Много вкусно изглежда всичко! Поздравления! :):):)

    ОтговорИзтриване
  5. Кате ако знаеш колко обичам зеле :) Твоето така ме изкушава, а питката е страхотна
    Специални адмирации за чудесните сними, много ми харесват

    ОтговорИзтриване
  6. Докато празнувахме в къщи и нямах време да наглеждам тук та изпуснах и близалките и пая и босите ти крачета.:)
    Зеленцето е приказно но питката ти чак в Пловдив се усети как ухае.
    Правила съм твои царевични хлебчета и си представих колко е прекрасен и този.
    Ма пусто топлу какво е притажно у нас за тенурки, ама га може с шекер наросани ,ща стора! :))))
    Поздравих дедко и каза ,че иска мухабеть!:))))))
    Кудям та яца! ха ха ха

    ОтговорИзтриване
  7. Кате, чудесна питка и в компанията на вкусното зеле....
    става неустоимо!
    Прегръдка и хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  8. Un pan maravilloso es una delicia me llevo un trozo para mi desayuno,está fantástico,abrazos y abrazos.

    ОтговорИзтриване
  9. Семпло, но много вкусно, Кате! Хареса ми питката. Прекрасен уикенд желая и на теб! :)

    ОтговорИзтриване
  10. Какато вече казах ,тези дни само четях без да виждам :) ( интернет -проблеми:) та рецептите ги знам :) ,а сега виждам и снимките ! Много вкусно и крависо ,Кате ..както винаги :* !
    Хубава съботна вечер ,мила ! Целувки :*!

    ОтговорИзтриване
  11. Много вкусно и здравословно, Кате!
    Питката е невероятна!
    Поздрави и хубаво лято!

    ОтговорИзтриване
  12. Зеленце не съм готвила от сто години,Кате,и как ми се прияде сега по нощите не е истина!А и царевичен хляб не съм се сещала да замеся също от незнам си кога и да ме питаш защо при вида на твоя прелестен хляб!Харесвам такъв хляб и определено трябва да наваскам и с двете ти чудни предложения!
    Много усмихната е лежерна неделя на цялото семейство!

    ОтговорИзтриване
  13. Катенце, много вкусно, а тази питка е толкова примамлива, че сигурно цяла мога да излапам:))
    Прегръдки и много усмихната седмица ти пожелавам слънчо!

    ОтговорИзтриване
  14. Толкова примамливо изглежда всичко и зеленцето, и питката!
    Много красиви снимки си направила, Кате!
    Прегръдки и пожелания за хубава нова седмица :)

    ОтговорИзтриване
  15. Много, много вкусно! Как ми идва да си топна и аз една филийка поръсена със сиренце в това зелце, ммм:)

    ОтговорИзтриване